خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین

ساخت وبلاگ
آموزش نقاشی روی سفال خام | شهر سفال

آموزش نقاشی روی سفال خام

امروزه هنر نقاشی روی سفال یکی از هنرهای زیبا و پرطرفدار مخصوصا بین خانم ها است. اگر فقط استعداد نقاشی شما خوب باشد به راحتی و با کسب مقداری اطلاعات راجع به ابزار و وسایل موردنیاز می توانید این کار را انجام دهید. نقاشی روی سفال قدمت زیادی دارد و از گذشته تاکنون دستخوش تغییرات زیادی بوده و پیشرفت های چشمگیری در زمینه طراحی، رنگ و ابزار داشته که به زیباتر شدن این هنر کمک زیادی کرده است. با شهر سفال همراه باشید.

آموزش نقاشی روی سفال خام | شهر سفال
آموزش نقاشی روی سفال خام

کاربردهای نقاشی روی سفال خام

هنر نقاشی روی سفال علاوه بر اینکه یک راهی برای کسب درآمد است، از طرفی بهترین سرگرمی برای افرادی است که می خواهند وقت خود را به بطالت نگذرانند و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. از طرفی این کار می تواند یک راه و روش برای درمان مشکل بیش فعالی و یا عدم تمرکز باشد.

سفال های نقاشی شده هم می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند، هم کاربرد تزئینی و هم کاربرد مصرفی، بطور مثال محصولاتی مثا گلدان، کوزه، ظروف مصرفی و دکوری که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارد. در ادامه مطلب به آموزش نقاشی روی سفال خام می پردازیم.

وسایل موردنیاز نقاشی روی سفال خام

  • ظرف سفالی خام
  • سمباده
  • پارچه تمیز
  • رنگ (گواش، اکریلیک، رنگ روغن)
  • قلم مو در سایزهای مختلف
  • مداد
  • کاربن
  • چسب چوب
  • اسپری تثبیت کننده
آموزش نقاشی روی سفال خام | شهر سفال
آموزش نقاشی روی سفال خام

مراحل نقاشی روی سفال خام

ابتدا یک ظرف سفالی خام را با سلیقه خودتان تهیه کنید و با استفاده از سمباده سطح سفال را خوب سمباده بکشید تا بدنه آن صاف و یکدست شود و هنگام نقاشی مشکلی ایجاد نکند، سپس با یک پارچه تمیز خاک های اضافی را پاک کنید، در این مرحله می توانید سفال را با آب سرد هم بشویید اما باید اجازه دهید تا خوب خشک شود تا هنگام نقاشی رنگ روی سفال پوسته نشود. سپس مقداری چسب را با آب مخاوط کنید تا رقیق شود بعد با یک قلم مو سطح سفال را کامل چسب چوب بزنید، این کار باعث می شود که هنگام نقاشی سفال رنگ را به خود جذب نکند.

بعد از اینکه چسب چوب زدید و کار خوب خشک شد دوباره یک سمباده نرم به بدنه سفال بکشید. به این کاری که انجام دادید زیرسازی می گویند، برای ایجاد یک پس زمینه روی سفال هم می توانید یک لایه نازک رنگ سفید روی سطح کار بزنید.

بعد از آماده شدن ظرف سفالی برای نقاشی، طرح موردنظر خود را با مداد روی سطح سفال بکشید یا با استفاده از کاربن طرح را روی سفال پیاده و کپی کنید. سپس می توانید با استفاده از گواش، رنگ روغن یا رنگ اکریلیک طرح موردنظر را رنگ آمیزی کنید. بعد از اینکه کار رنگ آمیزی تمام شد بگذارید کار شما خوب خشک شود.

در مرحله بعد برای اینکه کار شما ظاهر زیباتری داشته باشد و براق باشد و همینطور هنگام شست و شو پاک نشود باید تثبیت کننده را روی کار اسپری کنید. اگر این کار را انجام ندهید رنگ ها رنگ ها به راحتی با آب پا می شوند چرا که حلال آنها آب است. اگر اسپری تثبیت کننده در دسترس نداشتید می توانید از اسپری مو یعنی تافت استفاده کنید. نکته قابل ذکر این است که رنگ اکریلیک با آب پاک نمی شود.

آموزش نقاشی روی سفال خام | شهر سفال
آموزش نقاشی روی سفال خام

بیشتر بدانید: آموزش نقاشی روی بشقاب سفالی

نقاشی روی سفال خام در خانه

شما می توانید این کار را به راحتی در منزل انجام دهید، زیرا تهیه وسایل آن مشکل نیست و به راحتی تهیه می شوند، سفال هم قبلا یکبار پخته شده و بعد از رنگ آمیزی نیازی به کوره و پخته شدن ندارد البته این در صورتی است که شما سفال را لعاب نزنید، زیرا لعاب باید حتما پخته شود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به کمک آن این هنر زیبا را انجام دهید و کارهای زیبایی را تولید کنید. با این روش می توانید هفت سین و تخم مرغ های عیدنوروز را با سلیقه خودتان نقاشی کنید.

 

راستی! خوشحال میشیم در   کانال تلگرام   یا   پیج اینستاگرام   شهر سفال عضو بشید.

خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین...
ما را در سایت خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شهر سفال ceramicvase بازدید : 350 تاريخ : پنجشنبه 22 دی 1401 ساعت: 18:16

آموزش سفالگری با دست و بدون چرخ | شهر سفال

آموزش سفالگری با دست

همانطور که می دانید سفالگری یک هنر دیرینه و باستانی است و سابقه ۲۵۰۰ ساله دارد. قبل از اختراع چرخ سفالگری ، سفالگران بصورت دستی ظروف سفالی را می ساختند، امروزه نیز با وجود چرخ سفالگری برای ساخت بعضی از اشیاء از روش دستی استفاده می کنند. سفالگری با دست ابزار خاصی نیاز ندارد و با ساده ترین وسایل می توان آن را انجام داد. سفالگری با دست برای افراد که مشکل عصبی، استرس و عدم تمرکز دارند بسیار مفید است، زیرا انجام دادن این کار دقت و تمرکز می خواهد و باعث می شود که این افراد سرگرم شوند و به آرامش برسند. با شهر سفال همراه باشید.

بیشتر بدانید: آموزش سفالگری با چرخ

انواع روش سفالگری با دست:

  • روش فشاری یا پینچ
  • روش ورقه ای یا اسلب
  • روش فتیله ای یا کویل

سفالگری با دست به روش فشاری

این روش یکی از ساده ترین روشهاست، در این روش ابتدا با توجه به چیزی که مدنظر داریم تا آن را بسازیم مقداری گل برمیداریم و با دست آن را ورز می دهیم و به شکل گلوله درمی آوریم، بعد با یک دست گل را نگه میداریم و با انگشت شست دست دیگر داخل گل یک حفره ایجاد می کنیم. با فشار دادن دیواره گل به تدریج می توانید یک شیء سفالی بسازید. یکی از فواید مهمی که این روش دارد این است که باعث بهبود حس لامسه می شود.

آموزش سفالگری با دست و بدون چرخ | شهر سفال

سفالگری با دست به روش ورقه ای یا اسلب

در این روش علاوه بر ساخت اشیاء گرد می توان اشیاء زاویه دار هم ساخت. راه های مختلفی برای ساخت ورقه های گلی وجود دارد اما ساده ترین آن استفاده از وردنه است. به این صورت که مقداری گل را با استفاده از وردنه تخت می کنیم، در اینجا ضخامت و رطوبت ورقه گل بسیار مهم است چون اگر ضخامت آن زیاد باشد و یا خشک باشد ترک بر میدارد و اگر خیلی مرطوب باشد و یا نازک باشد حالت نمی گیرد.

بعد از اینکه ورقه های گلی را ساختید باید آنها را با دقت به هم بچسبانید و شکل مورد نظر را ایجاد کنید، نکته ای که قابل ذکر است این است که چسباندن ورقه های گل به هم بسیار مهم است و باید با تمرکز انجام شود.

آموزش سفالگری با دست و بدون چرخ | شهر سفال

سفالگری با دست به روش فتیله ای یا کویل

در این روش باید بعد از ورز دادن گل آن را به شکل فتیله ی لوله ای شکل در آوریم و با توجه به شیئی که قرار است بسازیم تعدادی از این فتیله ها را آماده می کنیم. باید توجه داشته باشید که مقدار رطوبت گل باید در همه فتیله ها هم اندازه باشد.

فتیله ها را بصورت لایه ای روی هم قرار می دهیم و برای اینکه فتیله ها خوب به هم بچسبند باید یک طرف فتیله که قرار است روی فتیله دیگر قرار بگیرد را به وسیله چیزی مثل چنگال خط و شیار بنداریم و به آن دوغاب یا گل و شل بزنیم و بعد فتیله را بچسبانیم. در اینصورت فتیله ها خیلی خوب بهم می چسبند. اینکار را ادامه می دهیم تا شیئی که مدنظر داریم را بسازیم.

بیشتر بدانید: چند روش برای ساخت سفال وجود دارد؟

آموزش سفالگری با دست و بدون چرخ | شهر سفال

مزایای سفالگری با دست

وقتی که گل با دست تماس دارد و شما سعی می کنید تا یک سازه زیبا با آن بسازید این خود باعث می شود که شما روی کار خود تمرکز و دقت کنید و ذهن خود را از افکار منفی تخلیه کنید و به یک آرامش خاصی برسید. نه تنها در این روش بلکه بطور کلی هنر سفالگری این خاصیت را دارد. سفالگری بیشتر برای افرادی که نمی توانند تمرکز کنند یا مشکل اعصاب دارند و دچار استرس و اظراب می شوند بسیار مفید است. از مزایای دیگر این روش این است که شما محدودیت در ساخت ندارید و می توانید اشیاء مختلفی در اندازه های مختلفی بسازید.

آموزش سفالگری با دست

اگر قصد دارید این روش را بصورت حرفه ای آموزش ببینید و آن را به عنوان شغل انتخاب کنید لازم است که بیشتر تحقیق کنید و اگر دسترسی به مشورت حضوری با استادکاران حرفه ای را ندارید حتما فیلم های آموزشی که در اینترنت هستند را مشاهده کنید. اما اگر می توانید حتما بصورت حضوری در کنار اساتید باتجربه این حرفه را یاد بگیرید تا بتوانید نکات ریز و جزئی آن را هم یاد بگیرید تا در حین کار دچار مشکل نشوید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، در مجله شهر سفال آموزش های مختلفی در حوزه سفال و سرامیک نوشته شده که تا حدودی می تواند در این زمینه به شما کمک کند و پاسخگوی بعضی از سوالات شما باشد.

راستی! خوشحال میشیم در   کانال تلگرام   یا   پیج اینستاگرام   شهر سفال عضو بشید.

خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین...
ما را در سایت خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شهر سفال ceramicvase بازدید : 203 تاريخ : پنجشنبه 15 دی 1401 ساعت: 18:05

خرید ظروف دکوری سرامیکی از لالجین

فروشگاه اینترنتی شهر سفال علاوه فروش گلدان های سفالی و سرامیکی در مدل ها و ابعاد مختلف، مدل های متنوعی از دکوری های سرامیکی را نیز در خود جای داده که این ظروف شامل انار های سرامیکی که بیشتر برای شب یلدا مناسب هستند و برای دیزاین میز یلدا استفاده می شوند و یا برای هدیه دادن در شب یلدا به دوستان استفاده می شود و همینطور سایز کوچک این انار ها را می توان در جشن هایی که در مدارس برای دانش آموزان گرفته می شود به عنوان گیفت به دانش آموزان هدیه داد.

از دیگر ظروف سرامیکی می توان به فانوس های رنگی، مشبک های دیواری، ماگ ها در طرح های مختلف، جاعودی های زیبا، دیوارکوب، پرنده و غیره اشاره کرد که به مرور مدل های متنوعی از این ظروف را در سایت قرار خواهیم داد.

*خرید گلدان سرامیکی

*خرید گلدان سفالی

ظروف دکوری سرامیکی | شهر سفال
ظروف دکوری سرامیکی

جدیدترین ظروف سرامیکی دکوری

ظروف سرامیکی مصرفی و دکوری به دلیل تنوعی که در رنگ و مدل دارند یکی از پرطرفدارترین ها هستند و افراد زیادی دوست دارند از این ظروف در منازل خود داشته باشند. همینطور افراد زیادی هستند که علاقه مند به تولید این ظروف هستند و به عنوان یک شغل دائمی آن را انجام می دهند.

نه تنها در شهر لالجین که مرکز تولید انواع و اقسام محصولات سفالی و سرامیکی است. شما با یک گشت و گذار در فضای مجازی می بینید که ان هنر در همه شهر های کشور علاقه مندان بسیاری دارد و بسیاری از افراد آن را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند و از آن کسب درآمد می کنند.

قیمت ظروف دکوری سرامیکی

قیمت ظروف دکوری به ابعاد و وقتی که برای تولید آن گذاسته می شود بستگی دارد، هرچند که بطور کلی مواد اولیه سرامیک گران هست و وقت زیادی لازم است تا آن را به مرحله استفاده و تولید رساند. و با توجه به مدل و رنگی که برای طراحی این ظروف استفاده می شود قیمت آن می تواند کم یا زیاد باشد.

ظروف دکوری سرامیکی | شهر سفال
ظروف دکوری سرامیکی

ظروف دکوری شیک سرامیکی

ظروف سرامیکی بسیار فانتزی و شیک هستند، کمتر کسی پیدا می شود که این ظروف را نپسندد و برای دیزاین منزل خود از آنها استفاده نکند، علاوه بر ظروفی که جلوتر به آنها اشاره شد یک سری گلدان های سرامیکی هم هستند که از آنها برای کاشت استفاده نمی شود و فقط بع عنوان دکور از آنها استفاده می شود، زیرا ظاهر خاصی دارند و بسیار ظریف هستند و نمی توان داخل آنها چیزی کاشت.

ظروف دکوری سرامیکی سفید

بعضی از این ظروف سرامیکی طرح و رنگ خاصی ندارند و ساده و سفید هستند، از این ظروف دکوری می توان به مدل های خاصی از پرنده ها اشاره کرد.

تولید ظروف دکوری سرامیکی

اگر شما علاقه مند به تولید این ظروف دارید و قصد راه انداختن یک کارگاه خانگی دارید ابتدا باید به حجم کاری که قرار است انجام دهید نگاه کنید، برای شروع کار به یک اتاق کوچک نیاز دارید تا وسایل خود را در آن بچینید، لازم نیست این ظروف را حتما خودتان تولید کنید، بعضی از تولیدکنندگان این ظروف را تولید می کنند و یکبار هم آن ها را می پزند و شما می توانید حالت بیسکوییتی ظروف را از آنها تهیه کنید.

برای انجام دادن بقیه کارها شما به رنگ پودری در تنوع رنگی مختلف، قلم مو در شماره های مختلف، لعاب رنگی و سفیذ و یک کوره برقی کوچک نیاز دارید، ابتدا باید ظرف را خوب پاک کنید تا گردوخاک آن از بین برود، بعد رنگ پودری را با آب مخلوط می کنید و با قلم مو هم می زنید. طرح موردنظر را روی ظرف می کشید و اجازه می دهید خشک شود و بعد آن را لعاب می زنید.

ظروف خود را تحت یک حرارت مشخص و زمان مشخص داخل کوره می چینید تا بپزند، بعد از پخت کامل نتیجه کار خود را روی ظروف می بینبد. البته برای انجام حرفه ای این کار حتما باید راجع به لعاب ها، رنگ ها، درجه حرارت کوره و اینکه ظرف چند ساعت باید بپزد تحقیق کنید تا دچار مشکل نشوید.

ظروف دکوری سرامیکی | شهر سفال
ظروف دکوری سرامیکی

کسب اطلاعات بیشتر: نقاشی زیرلعابی روی سفال و سرامیک

خرید عمده ظروف دکوری سرامیکی

ظروف دکوری در فروشگاه های فروش محصولات سفالی و سرامیکی و یا مغازه های مخصوص فروش دکوری و همینطور در شهر کتاب ها به فروش می رسند. اگر شما به این کسب و کارها مشغول هستید می توانید این ظروف را بصورت آنلاین و عمده از ما خرید کنید. برای اطلاع از قیمت های عمده با ما تماس بگیرید.

خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین...
ما را در سایت خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شهر سفال ceramicvase بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 1 دی 1401 ساعت: 14:00